Araba ile Avrupa turu

20160701_055310Bu yaz tatilimizi yurt dışında geçirmeye karar verdikten sonra önce uçakla Almanya’ya gidip oradan araba kiralayıp gezeriz diye düşündük ,ancak arabayı bırakmak için tekrar aynı ülkeye dönme zorunluluğu ve dönüş uçak biletlerinin pahalı oluşu kendi arabamızla gitmek için bize bahane oldu. Tabi önce arabayı değiştirdik sonra da araştırmalara başladık bu konuda yeteri kadar aydınlatıcı bilgi bulamadığım için bu bloku oluşturmaya karar verdim böylece aynı yöntemle gezeceklere belki faydası olur diye

Yurt dışına çıkış için gerekli belgeler

1-Yeşil Pasaportumuz olduğu için vize almadık eğer yeşil pasaport yoksa Avrupa birliği üyesi herhangi bir ülkeye vize almak yeterli

2-Yeşil Sigorta herhangi bir sigorta şirketine yaptırabilirsiniz.

3-Seyahat sigortası (zorunlu değil)

4-Kasko Avrupa için (zorunlu değil)

5-Araç Ruhsatı sizin adınıza olacak

6-Navigasyon ; bu konuda talihsizlik yaşadık. İnternetten 20 euro verip aldığım sygic navigasyon haritaları indirmeme rağmen çevirim dışı çalışmadı “yanlış GPS ” mesajı verdi sürekli, bu yüzden navigasyonu kullanamadık ve çok zorlandık.

Bunların dışında belgeye gerek yok. Ehliyet hiç sorulmadı gümrüklerde sadece pasaport ve araç ruhsatı istendi yeşil sigortayı da sadece Bosna ve Makedonya gümrüğü sordu. Konaklayacağımız otel rezervasyonlarını booking.com dan yaptık ve herhangi bir sürpriz  ile karşılaşmadık.

Rota

Scan0002

Gezdiğimiz şehirleri ve konakladığımız yerler;

(01-16/07/2016)

Bulgaristan/Sofya

Sırbistan/Belgrat  (Hotel Zeder Garni****)

Macaristan/Budapeşte  (Hotel Fortuna***)

Avusturya/Viyana ( Hotel Kavalier****)

Çek Cumhuriyeti/Prag ( Hotel Kanarek***)

Almanya/Nunberg, Karlsruhe,Heidelberg, Stutgard, Füssen ( Bedava 🙂 kuzenlerde kaldık

İsviçre/ Zag,Luzern,Zürih, Lugano ( Swisshotel Zug***)

İtalya/Como,Milano, Venedik  (Hotel Gala )

Hırvatistan/Zagreb (Aparthotel Snjezna Kraljica****)

Mekadonya/Üsküb (Apart Hotel Kalonis***)

Bosna Hersek/Saray Bosna (Apartment Ferdinand)

Yunanistan/Selanik, Kavala

Çok daha ucuz ve eğlenceli idi.12 Ülke ve 22 şehir gezdik.Araçla gittiğimiz için merkezden uzak otelleri tercih ettik, daha ucuz olduğu için maliyetleri oldukça düşürdü.

Maliyet:

Biz 4 kişi 16 günde her şey dahil 3.800 EUR harcadık.

Edirne
Edirne’ye vardığımızda aracın tamponunda açılma fark ettik Bize sorun çıkarmasın diye sanayiye gidip onu sağlamlaştırdık. 11:30 da Kapıkule gümrüğünden çıkış yaptık. Bulgaristan gümrüğünde yarım saat bekledikten sonra herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadan gümrükten çıktık. Araçta arama falan olmadı sigara var mı  diye sordular sadece yok deyince iyi yolculuklar size dediler. Gümrükte Türkçe konuşuyorlardı ve gayet kibardılar.

Sofya

Artık yurt dışındayız. İlk benzincide durup Vignette alıyoruz zorunluymuş en düşük bir haftalık ve fiyatı 9 Euro, alıp cama yapıştırıyoruz. Otoyol ücretini ödedik ama ara ki otoyol bulasın yollar dar ve asfalt kötü tek iyi tarafı yollar fazla kalabalık değil. Bir yerde mola vererek 4 saat sonra Sofya’ya vardık.  Sofya şehir merkezini arabayla turladık fena değil tarihi yapılar, geniş meydanlar var ama gezmedik. Navigasyon olmadığı için Belgrad yolunu bulmakta zorlandık ama sora sora Bağdat bulunurmuş bizde öyle yaptık.

gezdiğimiz şehirler (tıklayınız)

Üsküp

3 Comments Kendi yorumunu ekle

1. Müjdat dedi ki:

merhabalar, benimde karayolu ile Almanyaya gitme planım var. gurbetçi olan kuzenlerimin TR izin dönüşü onların aracı ile gideceğim. yeşil pasaportum var ve acaba karayolu ile geçeceğimiz ülkeler de bir sorun yaşarmıyım? vize gerekmiyor bildiğim kadarı ile ama Transit geçiş için bir belge vb.? cevaplarsanız sevinirim.

Beğen

1. gezmelertozmalar dedi ki:

merhabalar; yolcuların sadece pasaportlarına bakıyorlar .Yeşil pasaportunuz varsa başka bir belgeye ihtiyacınız yok. Fakat eğer memursanız Türkiye’den çıkışta kurum imzalı”yurt dışına çıkmasında sakınca yoktur” belgesi arıyorlar. İyi akşamlar

2. Müjdat dedi ki:

cevabınız için teşekkürler, şu an görevde değilim (emekliyim). daha önce uçakla gittim sorun yaşamamıştım ama karayolu ile birkaç ülke geçileceği için acaba sorun yaşarmıyım sorusu vardı. tekrar teşekkürler.