Azdavay Çatak Kanyonu

02.06.2019

Valla Kanyonu ziyaretimiz sonrası rotayı Azdavay’a çeviriyoruz. Hedefimiz Çatak Kanyonu ve çevresini görmek. 45 kilometrelik yolu bir buçuk saatte alıyoruz. Çatak Kanyonu Azdavay ilçesine 7 km uzaklıkta. Aracı park ettikten sonra orman yoluna giriyoruz. Burada da orman içine ahşap yürüyüş parkuru yapmışlar, farklı olarak burada zaman zaman parkur ağaçların boyuna çıkıyor.

smartcapture

Çatak Kanyonu Cam Seyir Terasına ulaşmak için 1 km lik bu yolu katetmemiz gerekiyor.

Ahşap parkur bir müddet sonra sona eriyor. Devamında patika yoldan devam ediyoruz. Ağaçlarda işaretler var onları takip ederek seyir terasına yaklaşınca ormandan çıkıyoruz.

Dere yatağından yüksekliği yaklaşık 450 metre olan cam terastan, karşımızda uzanan Küre Dağlarının muhteşem güzelliğini izliyoruz. Hakikaten heyecan verici. Kanyon uzunluğu yaklaşık 7 km.

Kerem yükseklik korkusunu daha doğrusu cam teras korkusunu burada tamamıyla yeniyor. Cam bozulmamış aşağısı görünüyor. Bu da heyecanı bayağı artırıyor.

smartcapture

dav

Azdavay Çatak Kanyonu 2 günlük gezimizin son durağıydı. Kanyondan izlediğimiz terastan geri dönüşte hafif yağmur altında ormana girişte biraz tedirginlik yaşasak da daha sonra işaretleri takip ederek ahşap platforma ulaşıyoruz. Azdavay’da karnımızı doyurduktan sonra Ulus’a otele doğru hareket ediyoruz. Otele kadar yağmur eşliğinde muhteşem doğal güzellikler içerisinde yol alıyoruz.