Nurnberg

Sabah kahvaltıdan sonra Prag’dan ayrılıp Almanya’ya Nürnberg’e doğru hareket ediyoruz. Çek sınırını geçip Almanya’ya girdiğimizde ilk değişiklik yollar otoban kusursuz zaman zaman 200 km hız sınırı tabelalarını görüyoruz. Böylece bir kaç saatte Nürnberg’e varıyoruz.

Nürnberg’in Hitler’in en sevdiği şehir olduğu söyleniyor. En görkemli mitingleri burada yapmış. 2. Dünya savaşı sona erdikten sonra savaş suçları mahkemesi, Hitlerin subaylarını da burada kurduğu mahkemelerde yargıladı.2. dünya savaşı sonunda ağır hasar gören şehir adeta yeniden inşa edilmiş.

Şehrin girişinde ki Nazi dökümantasyon Merkezi ile Nürnberg gezimize başlıyoruz.

Almanya’nın 2.dünya savaşına sürüklenişini anlatan fotoğraf sergisi var ayrıca çeşitli görüntülerle bu süreç tüm çıplaklığı ile ziyaretçilere aktarılıyor.

1933 yılından, II. Dünya Savaşı’nın başlangıcına kadar Nazi Partisi NSDAP’nin parti toplantıları Nürnberg’de bulunan bu alanda yapıldı. 11 kilometrekarelik bu devasa alanda nazi partisinin gücünü propaganda aracına dönüştürmek üzere  mitingler düzenlendi.

Hasta ruhlu bir adamın binlerce yıllık geçmişi olan bir toplumu nasıl uyuşturup kendine bağladığını bunca vahşeti nasıl yapabildiğine ve  insanların buna nasıl seyirci kalabildiğine inanasımız gelmiyor. O vahşetin izlerine burada rastlıyoruz ve derinden o insanların acılarını hissediyoruz. Koşulsuz kişilere biat edilenler ders alır diyeceğim de hiç umudum yok.

Nazi Dokümantasyon Merkezinde 2 saate yakın gezdikten sonra şehre gitmek üzere tekrar arabaya biniyoruz.

Burada gezmek için fazla vaktimiz yok o yüzden surlarla çevrili eski şehire doğru yol alıyoruz.

Birçok tarihi yapının yer aldığı Hauptmarkt Meydanına aracı park edip etkileyici tarihi dokuya sahip meydanı turluyoruz.

Bu arada meydana geldiğimizde kötü bir süprizle karşılaşıyoruz. Meydanda kurulan çadırda PKK propogandası yapılıyor.Moralimizi bozmamak için lanet okuyup oradan uzaklaşıyoruz.

Eski Kent’in kalbi olan meydan da soluklanıp yemek yiyebileceğimiz yer arıyoruz. Bir çok türkün yaşadığı şehirde Türk restoranı bulmak güç olmuyor tabi ki. Bol kepçe dönerle karnımızı tıka basa doldurduktan sonra tekrar gezmeye başlıyoruz.

Meydanda ilk göze çarpan St. Lorenz Kilisesi .Yapımı 200 yılda tamamlanan ve iki kuleye sahip kilise gotik mimarinin en iyi örneklerinden. 2.dünya savaşında tahrip olan sonradan onarılan kilise görülmeye değer.

Meydan’da ilgi çekici diğer bir eser de  Evlilik çeşmesi de denilen ve bir aşk şiirinden esinlenerek heykeltıraş Jurgen Weber tarafından 1984 yılında yapılan çeşme. Evliliğin evrelerini betimleyen ve altı aşamadan oluşan figürlerle, evliliği birazda mizahi bir dille anlatmaya çalışmış görülmeye değer.

Nürnberg’de gezilecek daha çok yer var ancak bizim zamanımız yok. Çok istememize görmeyi planladığımız bir çok yeri es geçiyoruz.

Almanya tarihinin en önemli sanatçıları arasında sayılan Albert Dürer’in 1509’dan öldüğü 1528 yılına kadar yaşadığı ve eserlerini yarattığı yarı ahşap ev olan Albert Dürer Evi, Ulusal Müze,Güzel Çeşme, Kutsal Ruh Hastanesi gezilecek diğer yerler arasında yer alıyor.

Akşam saatlerinde Karlsruhe’ye hareket ediyoruz.